Values in painting Τονικότητα στη Ζωγραφική

| |




Η τονικότητα στη ζωγραφική
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν ένα πίνακα ζωγραφικής, υποσυνείδητα κοιτάζουν πρώτα τους χρωματικούς τόνους ( το φως και τη σκιά) των αντικειμένων.
Το μάτι είναι ευαίσθητο στις παραλλαγές της σκιάς και του φωτός. Τα ίδια τα χρώματα έχουν τη δική τους τονικότητα. Είναι επομένως εξίσου σημαντικό να αναπαράγουμε τους χρωματικούς τόνους στον πίνακα όπως και στο σχέδιο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι εάν ο τόνος του χρώματος είναι λάθος, τότε και το πραγματικό χρώμα είναι λάθος.
Κάθε χρώμα έχει τρεις ιδιότητες :Tην απόχρωση ( κόκκινο, κίτρινο, κτλ ), την τονικότητα ( φως, σκιά) και την ένταση ( λαμπρό, μουντό) .Βασικά όσο και να φαίνεται βαρετό η τονικότητα είναι η πιο σπουδαία από τις τρεις. Με βάση αυτή μπορούμε να αναπαράγουμε το σωστό φωτισμό μιας σκηνής. Η απόχρωση από μόνη της δεν μπορεί να το πετύχει.
Για να καταλάβετε καλύτερα τη τονικότητα μπορείτε να εξασκηθείτε μερικές φορές ζωγραφίζοντας ένα πίνακα σε μαύρο, ή άσπρο. Αυτό δεν είναι σπατάλη χρόνου αφού ένας μαύρος και άσπρος πίνακας σας εξασκεί να βλέπετε τόνους που δεν μπορεί να αγνοείτε εάν θέλετε να γίνετε καλός ζωγράφος.
Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε αυτές τις πληροφορίες σε εφαρμογή ζωγραφίζοντας μία νεκρή φύση.
Πρώτο βήμα είναι να διαλέξετε ένα αριθμό αντικειμένων και να δημιουργήσετε μία ευχάριστη σύνθεση. Μπορείτε να κάνετε μερικά σχέδια για να δείτε πως φαίνεται. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ξεχωρίσετε τους τόνους από την αποχρώσεις, μία ικανότητα που μπορεί να τη μάθει κάποιος με πολύ εξάσκηση.
Ένας καλός λαμπτήρας 150 βατ είναι ικανοποιητικός για να φωτίσει τη σύνθεση σας. Τοποθετήστε το φως λίγο ψηλότερα από τον πίνακα δεξιά, η αριστερά σε μία γωνία 45 μοιρών. Μπορείτε να μετακινήσετε το φως μέχρι να βρείτε τα καλύτερα φωτίσματα και σκιές.
Όταν αρχίσετε να ζωγραφίσετε φροντίστε να κρατάτε τα πινέλα από την άκρη τους, και να είστε όσο πιο μακριά από το καβαλέτο μπορείτε. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ελέγχετε το σύνολο του πίνακα και εάν ταιριάζουν σ’ αυτόν τα διάφορα κομμάτια του. Ακόμη προσαρμόστε το καβαλέτο στο επίπεδο των ματιών. Αυτό εμποδίζει την παραμόρφωση των αντικειμένων που ζωγραφίζετε.

Values in painting
When most people view a painting, they subconsciously go for the values or tonality (i.e., the darks and the lights) first.
The eye is very sensitive to variations in darks and lights. The colours themselves have each their own value. It is therefore just as important to reproduce the values in a painting as it is in a drawing. We must understand that if the value of the colour is wrong, then the actual colour is wrong.
Every colour has three qualities to it: hue (red, yellow, etc.), value (dark, light, etc.), and intensity (bright, dull, etc.). And, in fact, boring as it may sound, value is the most important of the three. It is through value that we can reproduce the correct lighting of a scene. Hue by itself cannot do this.
In order to understand value better, it is a good exercise to paint a complete scene in black and white sometimes. This is far from a waste of time since a black and white painting gives you the training in seeing values which you cannot do without if you are going to become a good painter.
Let’s try to put all this information in practice by painting a still life.
First step is to choose a number of objects and make a pleasing composition. You may make a few sketches so you can see how the composition will look. In this way you will separate value from hue, a skill that can be learned with practice.
A good bulb of at least 150 watt is essential to light up your composition. Place the light slightly higher than the composition off to the right or left and at a 45 degree angle. You can move the light around a bit to see which situation gives you the most interesting lights and darks. Make sure there are also a few shadows present.
For one, make sure to hold your long-handled brushes towards the end of the handles and stand as far away from your easel as is comfortably possible. The idea is to see the overall canvas so you can easily judge if a particular part of your painting fits correctly in the overall scene. Also adjust the easel so you can paint at about eye-level. This prevents distortion of the objects you observe and paint.