Πως να ζωγραφίσετε ένα Πίνακα

| |


Πώς να ζωγραφίσετε ένα πίνακα
Υπάρχουν πολλοί σωστοί τρόποι για να ζωγραφίσετε ένα πίνακα, αλλά με αρκετή εμπειρία μπορείτε να αναπτύξετε δική σας τεχνική. Εάν ξεκινάτε τη ζωγραφική, ίσως θα θέλατε να δοκιμάσετε την παρακάτω προσέγγιση:
1) Πρώτα κάντε ένα κανονικό σχέδιο στον μουσαμά. Αυτό το σχέδιο μπορεί να γίνει με κάρβουνο, ή με μολύβι γραφίτη και μπορεί να είναι μερικές απλές γραμμές έως ένα λεπτομερές σχέδιο όλων των σχημάτων. Ακόμη μπορεί να περιλαμβάνει τα φωτεινά και σκοτεινά σημεία και τι χρώματα θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν. Φυσικά, καλύτερο εργαλείο είναι ένα ουδέτερο μείγμα αραιωμένου χρώματος και ένα πινέλο. Ωστόσο, αυτό θέλει κάποιο χρόνο για να το συνηθίσετε. Εάν χρησιμοποιείτε μολύβια από γραφίτη πρέπει να σχεδιάζετε πολύ ελαφριά γιατί ο γραφίτης θα φαίνεται μέσα από το χρώμα.
Πλεονέκτημα για το ξεκίνημα με ένα λεπτομερές σχέδιο είναι ότι μεγάλες αποφάσεις μπορούν να παρθούν προκαταβολικά και ότι όλα είναι στη θέση τους τη στιγμή που έχει τελειώσει το σχέδιο. Μετά από όλα αυτά, απομένει να ζωγραφίσετε τον πίνακα σας.
2) Στην πρώτη φάση της ζωγραφικής οφείλετε να χρησιμοποιείτε ένα αρκετά αραιωμένο χρώμα. Συγκεντρωθείτε στα μεγάλα σχήματα που βλέπετε στο σχέδιο σας. Μη δίνετε μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες. Αυτό που έχει σημασία είναι να παρατηρείτε τα χρώματα των σχημάτων και ότι ακολουθείτε τις γραμμές του σχεδίου σωστά. Ξεκινήστε με τα σκούρα σχήματα. Έπειτα συνεχίστε με τα σχήματα που έχουν λαμπρότερα χρώματα και ξεχωρίζουν, πάντοτε σίγουροι ότι τα χρώματα δένουν αρμονικά. Τελικά, ζωγραφίστε με περισσότερο λεπτά χρώματα που πρέπει ωστόσο να είναι πιο μουντά στο στάδιο αυτό.
Σ’ αυτό το στάδιο αποφύγετε να βάλετε λεπτομέρειες. Κύριο καθήκον σας είναι να διατηρήσετε τη σωστή γεωμετρία των μεγαλύτερων σχημάτων, το σωστό τους χρώμα ( την απόχρωση, την ένταση και την τονικότητα), και τη σωστή τους θέση μέσα στη σύνθεση . Ακόμη μη ξεχάσετε να δουλέψετε το φόντο.
Στο τέλος αυτής της φάσης ο μουσαμάς είναι συνήθως καλυμμένος με χρώμα και καμία επιφάνια δεν είναι λευκή. Αυτό θα σας δώσει μία καλή ιδέα πως θα φαίνονται τα χρώματα σε συσχετισμό με τα άλλα και εάν είναι αρμονικά μεταξύ τους, χωρίς την επιρροή των λαμπρών λευκών περιοχών.
3) Στη φάση της σχηματοποίησης μπορείτε να αρχίσετε να ζωγραφίζετε τα μεγαλύτερα σχήματα και να τα ραφινάρετε, έτσι ώστε αυτά να αρχίσουν να μοιάζουν με τα πραγματικά αντικείμενα που προσπαθείτε να ζωγραφίσετε. Σ’ αυτή τη φάση πρέπει να χρησιμοποιείτε πιο πηκτό χρώμα απ’ ότι στη πρώτη φάση του μπλοκαρίσματος και πιο μικρά πινέλα. Επίσης ραφινάρετε όσο καλύτερα μπορείτε τις σχέσεις των χρωμάτων σε σχέση με τις αποχρώσεις, την ένταση των χρωμάτων και την τονικότητα.
Αυτή η φάση συνήθως χρειάζεται τον μεγαλύτερο χρόνο και προσπάθεια. Έτσι θα μπορείτε να σχηματίσετε μία καλή ιδέα πως θα φαίνεται ο πίνακας στο τελείωμα του.
4) Η φάση του φινιρίσματος – Στην τελευταία φάση θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλες τις μικρολεπτομέρειες όπως μικρά κλαδιά, κόρες των ματιών, λεπτές γραμμές και καμπύλες, όπως και τα τελικά φωτίσματα, με άλλα λόγια κάθε τι που δεν γίνετε με μεγάλο πινέλο. Μερικές λεπτομέρειες απαιτούν λεπτό χρώμα που γίνεται καλύτερα σε στεγνό υπόστρωμα και άλλες ,όπως φωτίσματα, που συχνά χρειάζονται πολύ πηκτό χρώμα απευθείας από το σωληνάριο.
Όλες οι παραπάνω οδηγίες δεν είναι βέβαια πλήρεις σε λεπτομέρειες, αλλά είναι μία καλή αρχή για το ξεκίνημα ενός ζωγράφου ελαιογραφίας.